2009. január 19., hétfő

Hagymakrém leves

Ettem én már ilyent...étteremben. De még sosem készítettem. Sőt,nem emlékszem hogy Anyu vagy Mama készítette volna. Múltkor ViMiZo konyhájában a receptre is ráleltem. Egyből harmadoltam az adagot mert mi annyira azért nem vagyunk levesesek,hogy 1o liter elfogyjon. Szóval így készült:

Hozzávalók: kb o,5 kg vöröshagyma, 2 nagyobb krumpli, 2 gerezd fokhagyma,1 leveskocka, 1dl tejszín, o,5 dl fehérbor,só,bors,olaj

Az apróra vágott hagymát kevés olajon üvegesre pirítom.Hozzádobom a fokhagymagerezdeket (én egyben tettem bele) és a kockára vágott krumplit. Felengedem bő 1 liter vízzel és beleteszem a leveskockát.Kicsit sózom is (finoman mert a leveskocka is sós).Ha a krumpli teljesen puha akkor botmixerrel pépesítem. Összekeverem a tejszínt,bort és kimerek hozzá a levesből,hogy átvegye a hőmérsékletét. (Így tutira nem lesz csomós). Beleöntöm ezt is a levesbe.Kicsit borsozom és forralok rajta még egyet.

Tányoron megszórom reszelt sajttal és pirított zsemlekockával.

Jó étvágyat!

0 megjegyzés: