2009. október 28., szerda

Zserbó



Nagymamám receptje. Én most próbáltam először de nagy sikere volt,Lina 3 szeletet megevett uzsonnára és már bejelentette,hogy vacsorára is ezt kér.

Hozzávalók(nagy gáztepsi mérethez) :
A tésztához: 1 dl tej, 1 ek cukor, 1dkg élesztő , 50dkg liszt, 25 dkg margarin, 1 egész tojás, csipet só
A töltelékhez: baracklekvár, 25dkg darált dió, 20dkg cukor
A mázhoz: 20dkg porcukor, 3ek kakaópor, 3ek meleg víz, 3ek étolaj

Az élesztőt felfuttatjuk a cukros tejben. A margarint elmorzsoljuk a liszttel, hozzáadjuk a tojást, csipet sót és az élesztőt. Összegyúrjuk (én rábíztam a kenyérsütőre). Ha nem állna össze akkor még tegyünk hozzá egy pici tejet. Ha szépen összeállt akkor fél órát pihentetjük majd 3 részre osztjuk. Egy tepsiben kikenünk vajjal és lisztezzük. Alulra kerül az első kinyújtott tésztalap.Ezt megkenjük lekvárral és megszórjuk a cukros dió felével. Rákerül a következő tészta,majd újra a töltelék. Tetejére a 3. tésztalap amit villával megszúrkálunk. Előmelegített sütőben 180 fokon fél órát sütjük.
A máz hozzávalóit olvadásig melegítjük és még forrón rádolgozzuk a sütire.

9 megjegyzés:

Mariann írta...

Na ez az a süti, amit életemben egyszer csináltam, vagy 15 éve... alaposan elrontottam és többé nem voltam hajlandó csakis ENNI. És SÜTTETNI. Anyuval. VAgy sógornővel. Akárkivel. Próbálj meggyőzni, hogy sikerülne... mert megenném a sajátomat is... dehát... jó nagy kudarc volt anno...
Guszta lett egyébként a tiéd. :-)

Andi írta...

Szia! Nem tudom hogy keveredtem ide, de itt vagyok! Jöhetek?
Valahogy én is így vagyok , mint Marigold.....de karácsonykor megpróbálom.

linbori írta...

Andi persze,hogy jöhetsz! Remélem találsz kedvedre való recepteket nálam. :)

JD írta...

Szeretnék Neked is továbbadni egy díjat, mert Kellemes Nálad :)

linbori írta...

JD köszönöm :)

Nelli írta...

Szia Linbori!

Szeretnélek meghívni egy szavazásra, de nem akarom kommentben belinkelni (az kicsit spam-es lenne). Ha írsz egy emailt a címemre, akkor megírom a részleteket. Köszönöm!

Üdv,
Nelli

Kiskukta írta...

Áldott, békés Karácsonyt kívánok neked és egész családodnak!

Age írta...

Na ezt ki fogom próbálni!
Nyammm

Névtelen írta...

When I initially commented I clicked the "Notify me when new comments are added" checkbox
and now each time a comment is added I get four emails with the same comment.
Is there any way you can remove me from that service? Thanks!
http://bit.ly/14DGx9C