2009. március 5., csütörtök

Májkrém házilag


Imádjuk a májat minden formában. Gesztenyénél bukkantam erre a receptre és nagyon megtetszett. Egyrészt ugye mert máj másrészt meg nagyon nehéz kitalálni mit tegyek az asztalra vacsora gyanánt. Nem csalódtam,igazán finom!

A receptet változtatás nélkül másolom ide:

Hozzávalók: 50 dkg csirkemáj, 2 fej vöröshagyma, kevés olaj, pirospaprika, só, őrölt bors, őrölt kömény, majoranna, 5 db főtt tojás, 5 dkg vaj.

Elkészítés: az olajon megdinsztelem a hagymát, majd rádobom a májat és pár percig pirítom. Megszórom pirospaprikával, egy kevés vízzel felöntöm, befűszerezem sóval, őrölt borssal, majorannával, őrölt köménnyel és puhára főzöm. Nem kell sok idő hozzá, gyorsan elkészül. Hagyom kihűlni. Közben keményre főzöm a tojásokat és félbevágva a kihűlt májhoz adom. Merőlő mixerrel pépesítem. Ha szükséges még befűszerezem. Hűtőbe jól lehűtöm.

(én a köményt kihagytam mert azt viszont nem szeretjük)

2 megjegyzés:

Gesztenye receptjei írta...

Linbori!

Nagyon örülök, hogy Nektek is ennyire ízlett! :-))

Lazac írta...

Ezzel én is kacérkodok már amióta megláttam gesztenyénél :)