2009. január 19., hétfő

Jeges szelet

Puccostól kaptam ezt a recit emailben,hogy feltétlenül próbáljam ki mert nagyon finom. Mikor először elolvastam felhördültem,hogy ez bizony elég drága süti. Félre is akartam tenni. De valahogy izgatta a fantáziámat. Vasárnap volt Lina névnapja,gondoltam ez remek alkalom,hogy egy különlegesebb sütit készítsek. Aztán nem is volt olyan drága: a Tescoban vásároltam be sajátmárkás termékeket. Ugyanolyan jó volt bele és mégsem ürült le a pénztárcám annyira. Na lássuk mi is kell hozá:

Tészta:

  • 1o tojás fehérje
  • 9 evőkanál cukor
  • 9-1o evőkanál liszt
  • fél cs. sütőpor

Krém1.:

  • 1o tojás sárgája
  • 3 cs. vaniliás pudingpor
  • 3 cs. vaniliáscukor
  • 1l tej
  • 2odkg porcukor
  • 25dkg margarin

Krém2.:

  • 2cs tejszínhabpor
  • 2dl tej

Tészta:

10 tojásfehérjét keményhabbá verek és kanalanként bele teszem a cukrot majd a sütőporral elkevert lisztet.Kivajazott, lisztezet tepsibe teszem és 170fokon 30 percig sütöm.Hagyom kihülni.

Krém1.:

A 10tojássárgáját a vaniliás pudinggal és a vanilincukorral kikeverem majd a liter tejjel együtt felfőzőm addig amig sürü nem lesz.A margarint a porcukorral habosra keverem és a kihült tojásos krémhez teszem és csomo mentesre keverem.Ezt a kihült tésztára kenem.

Krém2.:

A tejszinhabport a 2dl tejjel kemény habbá verem és a sárga krémre kenem.

Tetejére csokimázt vagy reszelt csokit teszünk...ez volt a recept vége. Ide annyi megjegyzést tennék,hogy én csokimázzal csináltam de legközelebb inkább reszeléket vagy kakaóport választok. A meleg csoki alatt megolvadt a tejszínhabréteg és így kicsit összekeveredett a kettő,nem is keményedett meg a máz. Ettől függetlenül nagyon finom volt csak kevésbbé mutatós.

És ilyen sikere volt:

0 megjegyzés: