2009. január 19., hétfő

Mézes puszedli és habcsók

Az NLC sütis topicjában egyre-másra dícsérték Bilonka mézes puszedlijét. Gondoltam én is kipróbálom. Nagyon finom,puha és omlós. A receptet az eredeti változatban másolom ide:

3 tojás sárgáját és 1 egész tojást kikeverünk 15 dkg porcukorral. 25 dkg mézet és 5 dkg zsírt meglangyosítunk, hogy folyós legyen. Én egyben tettem be őket picikét a mikróba. A folyós mézet + zsírt is a nagy tálba öntjük a tojásos keverékhez. Belekavarunk 4 evőkanál tejfölt és a fűszereket, tetszés szerint. Én tettem hozzá 2 teáskanál vaníliás cukrot, másfél teáskanál őrölt fahéjat, fél teáskanálnyi őrölt szegfűszeget, és ugyanannyi őrölt gyömbért. 60 dkg liszthez hozzákeverünk 2 teáskanál szódabikarbónát, utána ezt a lisztet hozzádolgozzuk a kikevert folyékony alkotórészekhez.

A tésztát betesszük pihenni a hűtőbe. Másnapra kellően szilárd, formázható lesz! A sütés: golyócskákat formálunk. Viszonylag egyformák lesznek, ha egy teáskanállal szedegetjük a tésztamasszát. 160-170 fokon 10-12 perc alatt megsül.

A kimaradt 3 db tojásfehérjéből habot verünk, 25 dkg porcukorral tovább verjük. (A cukrászmester tanácsa: 1 tojásfehérjéhez 9 dkg cukor.) Most lehet a habba a forró puszedliket beleforgatni, utána sütőpapírra szedni, szárítani.

Én annyit változtattam csak rajta,hogy szódabikarbóna helyett sütőport használtam.A tetejére a habot szilikonos ecsettel kentem.

A maradékot habcsókként hasznosítottam: gőz fölött robotgéppel továbbvertem és amikor már jó sűrű volt zacskóba tettem. Sarkára kis lyukat vágtam és szilikonlapra nyomtam kis kupacokat. Tetejükre fél-fél dió került. Langyos sütőben kb. 1 órát szárítottam.

0 megjegyzés: