2009. január 19., hétfő

Töltött fonottkalács

Szokás szerint Gesztenye ihletett meg. Muszáj volt kipróbálnom és most sem csalódtam:

Hozzávalók: 40 dkg liszt, 2 dkg élesztő, 1 dl langyos tej, 5 dkg cukor, 5 dkg vaj, 2 tojás, csipet só. A töltelékhez: 1 cs főzős vanília puding,4deci tej,3 kanál cukor,cseresznye. A lekenéshez: 1 evőkanál cukor, 1 evőkanál forró víz.

Elkészítés: a tésztához valókat a kenyérsütőgépbe tettem, majd dagasztó programra kapcsoltam. Amikor szépen megkelt, kivettem és egy téglalappá nyújtottam. Közben elkészítettem a vanília pudingot, amit a tészta középső egy harmadára halmoztam és bőven megszórtam cseresznyével. Majd a két szélén kimaradt tésztát srégen bevágtam kb 2 cm-es csíkokra és mint ahogy copfot fonunk, úgy borítottam a középső részre a tésztacsíkokat. Az így elkészült tésztát tepsire tettem és kb. 40 percig kelesztettem. Majd hideg sütőbe tettem és 160 fokra kapcsoltam és kb. 40 percig sütötte. Majd kivettem és lekentem a cukros vízzel és visszatettem még kb. 5-6 percre.

Jó étvágyat!

0 megjegyzés: