2009. január 19., hétfő

Túrós batyu

Jómúltkor olvastam Gesztenyénél a túrós batyu receptjét. Nem is a recept volt ami annyira megfogott hanem a batyuk formája. Túrós buktát már csináltam de ez valahogy sokkal gusztábban néz ki. Most már tanusíthatom,hogy finom is.

Hozzávalók: 50 dkg finomliszt, 3 dl langyos tej, 1 csipet só, 2 evőkanál kristálycukor, 7,5 dkg margarin 1 tojás, 2 dkg élesztő, 1 tojássárgája a lekenéshez.

A töltelékhez: 50 dkg túró, 5 evőkanál kristálycukor, 2 csomag vaníliás cukor, 1 citrom reszelt héja, 1 tojássárgája.

Elkészítés: Kevés langyos tejben felfuttatjuk az élesztőt, amibe egy teáskanálnyi cukrot tettünk. A tészta hozzávalóit a kenyérsütő gépbe tesszük és dagasztó programra kapcsoljuk. Közben elkészítjük a tölteléket. A túrót áttörjük, és a hozzávalókkal alaposan kidolgozzuk. A megkelt tésztát lisztezett deszkára borítjuk, kicsit átgyúrjuk, 1 cm vastagra nyújtjuk. 10x10 cm-es kockákra vágjuk, közepébe túrótölteléket rakunk. Szemben lévő két-két csücskét összecsípjük és egy a tészta széléből levágott csíkkal összetekerjük. Muffinsütőbe tesszük és 1/2 óráig kelni hagyjuk. Hideg sütőbe tesszük be sülni, 160 fokra állítjuk a sütőt. Kb. 30 percig sütjük. Kb. 20 percnél megkenjük egy kis tejjel elkevert tojássárgájával. Fogyasztás előtt porcukorral megszórjuk.

Én annyit változtattam,hogy nem futtattam fel z élesztőt hanem a gépbe a többi hozzávaló tetejére morzsoltam.A kész tésztát nem egyben nyújottan ki hanem 12 egyenlő részre osztottam,egyesével kinyújtottam és úgy töltöttem meg.

Jó étvágyat!

0 megjegyzés: