2009. január 19., hétfő

Kefíres kenyér

Belelkesedtem miután tök jól sikerültek a zsemléim.Áttértem a kenyérsütésre.Sütőben.Korábban csináltam gépben de nem ízlett annyira.Bár az is fogyott.Tegnapelőtt és tegnap krumplisat csináltam. Az első kísérlet ízre nagyon jó volt de igencsak laposka. A második szuperjó lett csak sajna nem mértem a krumpli mennyiségét (ami lényegesen kevesebb volt mint először). Így azt a recit majd akkor teszem közzé ha pontos adatokat is tudok írni.Ma viszont nem volt főzve krumpli és így későn lett volna kész a vacsink. Kipróbáltam egy teljesen más receptet,azt hiszem sikerrel.

Hozzávalók:1 doboz (kicsi) kefír, 2dl víz, 1/2dl olaj, 6o dkg liszt, 2 kismérő só, 1 kismérő cukor, 2 dkg élesztő

Minden hozzávalót a gépbe pakoltam. Dagasztás,kelesztés,dagasztás után kikapcsoltam.Lisztezett tálcára borítottam és megformáztam. Éles késsel 3 helyen bevágtam.Sütőzacskóba tettem és fél órát így kelesztettem még. Előmelegített sütőben, 18o fokon 6o percig sütöttem.

Jó étvágyat!

0 megjegyzés: