2009. január 19., hétfő

Sakk torta

Régóta szemeztem ezzel a sütőformával de szombaton újra akciós áron "dobták utánunk" a Lidl-ben. Beruháztam rá. A receptet most szó szerint Kati9-től másolom hozzá. Köszönöm Neki,nagyon finom!

Hozzávalók:
8 tojás,38 dkg kristálycukor,40 dkg vaj vagy margarin,2 cs. vaniliás cukor,1 csipet só,2 ek. tejszín,(én tejet raktam).
40 dkg liszt,4 lesimított teáskanál sütőpor,vaj a forma kikenéséhez.
A barna tésztához:4 ek. kakaópor, (én a hollandot szeretem nagyon),3 ek. rum.
Elkészítése:a tojásokat szétválasztjuk,a sárgájákat habosra keverjük a margarinnal,és a fele cukorral, meg a többi hozzávalóval.a fehérjéket csipet sóval kemény habbá verjük, hozzáadjuk a többi cukrot, ezzel is keményre verjük, és hozzáadjuk a sárgájás masszához. Beleszitáljuk a sütőporos lisztet,és simára elkeverjük.
Ezt az alaptésztát elfelezzük, és az egyik felébe belekeverjük a kakaóport, meg a rumot.
Kikenjük mindhárom formát vajjal, és az elsőbe beletesszük a hozzá kapott rácsot,vízzel leöblítve.(Ez körkörösen elválassza 3 részre a formát).A barna tésztából belekanalazunk a külső szélébe, és a közepébe, a kettő közé a sárga tésztát tesszük. Kivesszük a rácsot,elmossuk, és a következőt is így kanalazzuk a formába.A forma magasságának feléig töltjük a masszát, sokat emelkedik sütés közben!!!
Rácsot ki, elmosni, és a harmadikat ellentétesre készítjük, vagyis kívül és középen sárga tészta, a kettő között barna.Hőlégkeverésen 155 fokon előmelegített sütőben,kb.25-30 perc alatt megsütjük mindhármat. Nekem egyszerre befért kettő forma.
Rácsra téve kihűtjük a lapokat. 8-10 ek. baracklekvárt 1 ek. rummal elkeverünk. Ezzel megkenjük a lapokat,és egymás tetejére ragasztjuk. Középre a sárga szélűt, így lesz kockás megvágáskor a tortánk.
Tetejére gőz fölött két tábla ét bevonó csokit olvasztottam, hozzáadtam 3 ek. étolajat, és bevontam vele a tortát.

Saját megjegyzésem:

  • Én nem tettem a tésztába rumot mert nem szeretem.
  • Baracklekvár helyett epressel kentem.Nem rontotta el.
  • Tetejére máznak a csokimikulásokat hasznosítottam.

A forma (ez a fotó is Kati9-é):

Ilyen lett az én tortám:

0 megjegyzés: