2009. január 19., hétfő

Mázas pulykamell

Ritkán szoktam receptes újságot venni,inkább a neten szeretek keresgélni. A héten csekkeket adtam fel a postán és két újság is felkeltette a figyelmemet. Az egyikben túrós sütik vannak a másik a Tinakonyha húsvéti különszáma. Utóbbiban találtam ezt a receptet amit ma ki is próbáltam.(Igaz egy picit alakítottam rajta)Mondhatom,hogy isteni volt.

Hozzávalók: 1kg pulykamellfilé (egyben),1 zacskó fagyasztott zöldségkeverék (én brokkoli,karfiol,répát használtam),1 vöröshagyma,6dkg méz, 3dkg ketchup,pirospaprika,petrezselyemzöld,1dl fehérbor,só,bors

A húst sóval,borssal bedörzsöljük és formára igazítjuk. Én alul összetűztem egy nagy hústűvel de cérnával is meg lehet kötözni.Tepsire fektetjük.A hagymát cikkekre vágjuk és a zöldségekkel együtt a hús köré szórjuk.Előmelegített sütőben 2oo fokon 15 percig sütjük.(Nem légkeveréssel!!!).

A mázhoz a ketchupot a mézzel kikeverjük és pirospaprikával,sóval ízesítjük.A mázzal vékonyan megkent húst újabb 15 percig sütjük majd aláöntünk 4dl vizet,újrakenjük a mázzal és 3o percre visszatoljuk a sütőbe.Közben 15 percenként megkenjük a mázzal.

1dl borba beleszórjuk az aprított petrezselymet és a húsra öntjük.Még további 2o-3o percet sütjük.

Jó étvágyat!

0 megjegyzés: